Platschef till Projektverkstaden i Gävle
Hur är arbetet som platschef hos Projektverkstaden?
Hos Projektverkstaden, ett erfaret entreprenadföretag med fokus på bygg och VVS, arbetar du i en verksamhet med 12 anställda och ett brett nätverk av specialister. Bolaget har två delägare, en kompetent styrelse, kollektivavtal samt är medlem i Byggföretagen och certifierade enligt BKMA. Omsättningen ligger på cirka 100 Mkr årligen, med tydligt fokus på stabilitet, kvalitet och långsiktiga kundrelationer. Här utförs totalentreprenader inom främst ROT-projekt, gärna med kulturhistoriska byggnader i centrum, men vi jobbar också med viss nyproduktion.
Vad innebär rollen?
Som platschef blir en av dina första uppgifter förmodligen att leda arbetet med en omfattande ombyggnad av en byggnad från 90-talet. Efter det har vi flera spännande projekt med betydligt äldre byggnader.
Som platschef ansvarar du för att planera, organisera och leda det dagliga arbetet på plats. Du sköter samordning av underentreprenörer, driver projekt enligt uppsatta tids- och kvalitetsmål, hanterar dokumentation, ekonomi och avvikelser i relevanta IT-system exempelvis Byggsamordnaren, samt säkerställer att projektet bedrivs enligt gällande regelverk, miljökrav och kvalitetsstandarder.
Vem är du?
Du har minst 10 års erfarenhet som platschef och är väl förtrogen med ROT-projekt och äldre byggnader. Du har tidigare arbetat med generalentreprenader och lett samarbeten med flera underentreprenörer. Erfarenhet från kulturhistoriska byggnader är ett krav. Din bakgrund inkluderar en eftergymnasial ingenjörsexamen inom bygg eller motsvarande erfarenhet, samt B-körkort.
Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift, är van att arbeta i datorsystem för projekthantering och dokumentation, samt förstår ekonomiska och juridiska aspekter av entreprenadverksamhet. Det är meriterande om du känner till äldre byggtekniker t.ex. timmer, plåtarbeten och liknande, har erfarenhet av Byggsamordnaren och förstår miljöfrågornas betydelse i projekt.
Personlighet
Vi tror att du är en problemlösare i ordets bästa bemärkelse, som snabbt kan identifiera grundorsaker till utmaningar och hitta effektiva lösningar. Samtidigt har du en välutvecklad förmåga att organisera och prioritera resurser och arbetsuppgifter för att nå fastställda kvalitets- och tidsmål. Dessutom ser vi gärna att du har en naturlig fallenhet för ledarskap, där du genom tydlig kommunikation och uppmuntran kan inspirera och motivera teamet att nå framgång.
Kontaktuppgifter och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Projektverkstaden AB med Isaksson Rekrytering & Bemanning AB. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annika Loberg via 073–048 85 50 eller annika@isakssonrekrytering.se. Vi ser fram emot din ansökan via www.isakssonrekrytering.se redan idag, då vi intervjuar kandidater löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.
Välkommen med din ansökan!
Bakgrundskontroll via 2Secure
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Kontrollen utförs i samarbete med 2Secure och kan omfatta CV-verifiering, rättsärenden, ekonomisk granskning samt andra relevanta kontroller beroende på tjänstens krav. För mer information, besök https://www.2secure.se
Isaksson Rekrytering & Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering & Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen, (f.d. BI). För mer information besök https://www.isakssonrekrytering.se
Hos Projektverkstaden, ett erfaret entreprenadföretag med fokus på bygg och VVS, arbetar du i en verksamhet med 12 anställda och ett brett nätverk av specialister. Bolaget har två delägare, en kompetent styrelse, kollektivavtal samt är medlem i Byggföretagen och certifierade enligt BKMA. Omsättningen ligger på cirka 100 Mkr årligen, med tydligt fokus på stabilitet, kvalitet och långsiktiga kundrelationer. Här utförs totalentreprenader inom främst ROT-projekt, gärna med kulturhistoriska byggnader i centrum, men vi jobbar också med viss nyproduktion.
Vad innebär rollen?
Som platschef blir en av dina första uppgifter förmodligen att leda arbetet med en omfattande ombyggnad av en byggnad från 90-talet. Efter det har vi flera spännande projekt med betydligt äldre byggnader.
Som platschef ansvarar du för att planera, organisera och leda det dagliga arbetet på plats. Du sköter samordning av underentreprenörer, driver projekt enligt uppsatta tids- och kvalitetsmål, hanterar dokumentation, ekonomi och avvikelser i relevanta IT-system exempelvis Byggsamordnaren, samt säkerställer att projektet bedrivs enligt gällande regelverk, miljökrav och kvalitetsstandarder.
Vem är du?
Du har minst 10 års erfarenhet som platschef och är väl förtrogen med ROT-projekt och äldre byggnader. Du har tidigare arbetat med generalentreprenader och lett samarbeten med flera underentreprenörer. Erfarenhet från kulturhistoriska byggnader är ett krav. Din bakgrund inkluderar en eftergymnasial ingenjörsexamen inom bygg eller motsvarande erfarenhet, samt B-körkort.
Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift, är van att arbeta i datorsystem för projekthantering och dokumentation, samt förstår ekonomiska och juridiska aspekter av entreprenadverksamhet. Det är meriterande om du känner till äldre byggtekniker t.ex. timmer, plåtarbeten och liknande, har erfarenhet av Byggsamordnaren och förstår miljöfrågornas betydelse i projekt.
Personlighet
Vi tror att du är en problemlösare i ordets bästa bemärkelse, som snabbt kan identifiera grundorsaker till utmaningar och hitta effektiva lösningar. Samtidigt har du en välutvecklad förmåga att organisera och prioritera resurser och arbetsuppgifter för att nå fastställda kvalitets- och tidsmål. Dessutom ser vi gärna att du har en naturlig fallenhet för ledarskap, där du genom tydlig kommunikation och uppmuntran kan inspirera och motivera teamet att nå framgång.
Kontaktuppgifter och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Projektverkstaden AB med Isaksson Rekrytering & Bemanning AB. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annika Loberg via 073–048 85 50 eller annika@isakssonrekrytering.se. Vi ser fram emot din ansökan via www.isakssonrekrytering.se redan idag, då vi intervjuar kandidater löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.
Välkommen med din ansökan!
Bakgrundskontroll via 2Secure
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Kontrollen utförs i samarbete med 2Secure och kan omfatta CV-verifiering, rättsärenden, ekonomisk granskning samt andra relevanta kontroller beroende på tjänstens krav. För mer information, besök https://www.2secure.se
Isaksson Rekrytering & Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering & Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen, (f.d. BI). För mer information besök https://www.isakssonrekrytering.se

Titel
Platschef
Stad
Gävle
Sista ansökningsdatum
25
-
05
-
06
Sektor
Privat
Branch
Bygg / Anläggning / Mekanik
Tjänst
Heltid
Anställningsform
Rekrytering
Tipsa någon om jobbet